Iblis hanya mampu membisik dan menggoda sahaja

 Antara 1-10 perkara  yang Iblis minta pada Allah

10. Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.
Allah menjawab, “silakan”, dan aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat. Sebahagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.”

Iblis berkata : “Wahai muhammad, aku tak bisa menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya bisa membisikkan dan menggoda. Jika aku bisa menyesatkan, tak akan tersisa walau seorang pun…!!!


Jadi hati-hatilah apabila ada lintasan hati yang cenderung pada kemaksiatan, sekiranya terang-terangan ia membawa kepada kemaksiatan "pancung" terus lintasan yang datang..tetapi sekiranya kita tidak pasti dengan keputasan lintasan itu ucapkan lah Auzubillah....rojim.

nota: ada perkara yang awalnya nampak betul tapi di hujungnya membawa kepada kefasikan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Ziarah Makam di Masjid Kg Hulu Melaka

Salam Ramadhan 2016 - PUASA