Tuesday, October 14, 2008

Mengajar secara gambaran

Ni pon satu kaedah juge. Kalau kita ajar aliff bagi tau yang lurus (tegak) ni Aliff, kalau Ba..bagi tau..ada titik bawah Ba..

Beza kan pulak dengan Taa..Taa ada 2 titik kat bawah..pastu tanya Ba mana..Taa mana..kalau dia salah tunjuk kita cepat2 bagi tahu supaya nak ingatkan balik dengan bagi tau Ba yang ada 1 titik..nanti dia cari mana satu titik.. pastu tanya Taa mana.

Memang dapat punya..tapi untuk hari tu aje la..esok tak tau lagi kan..esok pon cuba dengan kaedah yang sama..tapi kebiasaan yang aku buat..lepas dah nak abis mengaji dalam 10 minit nak abis gitu le..kira macam exam le..Alhamdulillah boleh ingat dengan cara kaedah ni.

No comments:

Post a Comment