Thursday, October 22, 2015

Dah tamat mengaji..?

Assalamualaikum

Dah tamat mengaji..? ada ke istilah dah tamat mengaji ?..jadi lepas habis mengaji takkan habis macam tu je. Ermm....kalau boleh di ulang-ulang bagus juga kan. Tapi kalau kita dah set minda anak2 ni mengaji hanya habis quran susah le..apa kata bagi tahu pada anak tu..mengaji ni mesti nak berterusan. Salah satunya orang yang rajin mengaji ni,..kuburnya sentiasa terang..terang dengan Rahmat Allah.

Contoh..cuba duduk dalam gelap, padahal kita tahu ada suiz dalam bilik tu..tapi kita tak pernah tahu itu suiz..duduk lah kita dalam kegelapan. Berbanding dengan orang yang duduk dalam bilik tapi tahu di mana suiz lampu dan tahu untuk memetik suiz lampu.
jadi beza terang dengan gelap amatlah jauh bezanya.

Jadinya orang yang tahu Alquran itu dapat menerangkan kubur tapi tidak di buka dan di baca..serupa dengan orang yang tahu ada suiz lampu tapi tak tahu itu suiz dan memetiknya.

No comments:

Post a Comment