Tuesday, May 30, 2017

Masjid Jamek Laksamana Hang Tuah

Masjid Jamek Laksamana Hang Tuah

Sebelum sampai ke Telaga Hang Tuah, aku singgah sekejap di sini kebetulan zohor dah masuk, jadi aku park kereta dan terus menuju ke masjid. 

Suasana Masjid.
Ok masjid ni nampak gaya macam baru cat, mmg bersih persekitarannya, di bahagian sisi masjid ni terdapat perkuburan islam, tapi dalam banyak2 kubur kat sini ada beberapa kubur lama kalau di lihat batu nesannya dari Acheh..tapi aku tak sempat nak ambik gambar.

Suasana Dalam Masjid.
Dalam Masjid ni kalau perhati ada iras masjid Terengkera, satu ketika dulu aku pernah buat teasis tengtang masjid terengkera. mesti ada kaitan antara masjid ni..wallahuaklam

Pandangan dari dalam kereta.

ni pon dalam kereta..jalan lurus tu akan menuju ke telaga hang tuah.




pandangan dari depan..ni aku park kereta di hadapan masjid

No comments:

Post a Comment